Виготовлення панно "Лелека у лузі"


Мета. Познайомити дітей з народним символом – лелекою. Вчити чітко переносити малюнок на тканину за допомогою копіювального паперу. Розвивати навички дітей з техніки набивання килимковою голкою. Створити атмосферу емоційного піднесення. Виховувати інтерес, любов та повагу до улюбленого птаха українців. Виховувати старанність, акуратність.
Методи: словесні, наочні і практичні.
Методи виховання:переконання, емоційний вплив, стимулювання.
Тип заняття: формування практичних умінь та навичок.
Форма заняття: групове.
Обладнання: демонстраційний матеріал (зразок малюнка по темі); тканина, п’яльця, набивальні голки, ножиці, гольник.

             Хід заняття
І. Організація дітей.
Треба всім нам привітатись:
«Добрий день!»
Дружно й голосно сказати:
«Добрий день!»
А тепер нам час сідати,
Будем дружно працювати!

ІІ. Підготовка робочих місць.
Керівник гуртка перевіряє організацію робочих місць дітей і наявність необхідних матеріалів та інструментів.

ІІІ. Вступна бесіда. Повідомлення теми та навчальної мети заняття.

Керівник гуртка. Кожна пора року має свою неповторну  красу, але жодну з них не чекають з такою радістю і надією, як весну. Весна –  це зелений цвіт і пахощі квітів, весна – світлі наші надії. Весна – це сонце і тепло, це радість усього живого, що прокинулось від зимового сну.

Щороку і щоранку в призначений для неї час
Весна у березні світанками
Вертає з вирію до нас.
Листочки викинули верби,
І за ніч визеленів луг,
Берези вибілили небо,
І все засяяло навкруг.
Швидше, люба весно, до нас прибувай,
Щоб знов озвався соловейками гай;
Щоб знов зазеленіли прекрасні лани,
Від сонечка сил набирались вони.
Щоб жовті кульбаби цвіли у садках,
А ви – всі дівчатка – були у вінках! 

- Діти, яка зараз пора року?
- Які зміни сталися в природі з приходом весни?
(Розтанув сніг, стало тепло, на деревах з’явилися бруньки, частіше світить сонце, вибивається із землі травичка, квіти).
- А яких птахів ви знаєте, що повертаються весною?
(Солов’ї, зозулі, шпаки, ластівки, лелеки).
- Я вам розповім про один із родинних символів, а ви повинні вгадати, про кого я говорила.
Родинних  символів є багато.  Серед таких символів – птах, охоронець роду. Цей великий птах здружився з людиною, тому здебільшого мостить свої величезні і незграбні гнізда на дахах будинків, клунь, на деревах у населених пунктах.
Поширений у Європі, Північній Америці, Південній Азії, Африці. На Україні трапляється скрізь, крім східних районів (Луганська обл.). Птахи прилітають у березні і відразу займають старі гнізда, якими користувалися багато років.
Цим птахам завжди раді. Про це говорить легенда. Давно це було, коли на нашу землю нападали орди кочівників. Налетять, підпалять хати, виженуть худобу, заберуть у полон жінок і дітей. А малюків кидали на згарищах. Це побачили птахи і стукотом дзьобів почали скликати козаків на допомогу. Далеко були козаки. Тоді птахи підхопили на крила малюків, котрі плакали, піднялися високо-високо над землею. Почули своїх дітей козаки і кинулися наздоганяти ворогів. А птахи кружляли над ними, вказуючи дорогу. Наздогнали козаки завойовників і порубали.
- Отже, діти,  ви вже напевно здогадалися, що це за птах. (Лелека)
- Сьогодні на занятті ми будемо набивати панно «Лелека у лузі». Панно – у перекладі з французької  - означає «клаптик тканини».
(Керівник гуртка разом з дітьми розглядає малюнок, діти роблять опис птаха.)
- Діти, а які віршики, прислів’я, загадки ви знаєте про лелеку?
          (Відповіді дітей.)

Мудрослів’я: прилетіли лелеки – весну принесли здалека.
Повір’я: гніздо на хаті віщує щастя і достаток.

Колискова 
Ой ходила лелеченька та й по комишу, 
А я свою дитиноньку та й заколишу,
Люлі, люлі, бай.

Лічилка 
Ой лелеки довгоногі, 
Покажіть ви нам дороги.
Заблукали ми без мами, 
Будем гратись тепер з вами,
Раз, два, три, а лелека будеш ти.

Вірш
Як виросту – збудую хату,
На хаті колесо приб’ю, 
А там я поселю крилату
Лелечу клекітну сім’ю. 
Нехай розводиться, гніздиться
По всіх деревах і хатах.
Нехай мені щоночі сниться,
Що я літаю, наче птах.

ІV. Самостійна практична робота гуртківців. Поточний інструктаж. Правила безпечної праці під час роботи з ножицями, голками.       


             Фізкультхвилинка.
Ходить бусол по воді:
Чап! Чап!
Ловить жабок по одній:
Хап! Хап!
Перелякані жабки:
Ква! Ква!
Пострибали під листки:
Раз! Два!

Керівник гуртка. Діти, а чи знаєте ви, як розмовляють лелеки? Лелеки – безголосі птахи. «Розмовляють» вони один з одним, клацаючи дзьобами. Таку розмову лелек називають клекотінням. Або ж ще кажуть: «Клекочуть лелеки, голоси їх чути далеко». Лише маленькі лелеченята мають голос.
(Індивідуальна допомога керівника гуртка в ході практичної роботи.)

Пізнавальна хвилинка

         Для вас хвилинка пізнавальна,
         Вона цікава і повчальна.
         Про пташок факти ці
         Друкують наукові фахівці.

- Найшвидше з усіх птахів України літає сокіл –     300км/год, швидше за літак АН-2.
- Найвище літає орел – 7500м над землею.
- Найдбайливіші птахи в Україні   -  синички, за два тижні годування пташенят вони приносять 10 000 комах.
- Найбільшу відстань може пролетіти лелека – 400-500км за добу.
- Найдовший язик має дятел – 14см.
- Найдовший дзьоб у лелеки – 19см.
- У синички навесні 2665 пір’їн,  а восени – 3011.
- Ворон може прожити до 70 років.
- Солов’ї довго вчаться співати, лише на третій рік життя  вони стають співаками.
- Жайворонок може співати  на льоту 10-20хв., живе у траві.
- Дрозди відлітають у вирій, збираючись у великі зграї.  Якщо у березні дрозди сидять на верхівках дерев – буде рання весна, якщо на гілочках – пізня.

V. Перевірка та оцінювання дитячих робіт. Заключний інструктаж. Аналіз робіт. Визначення недоліків та шляхів їх усунення.

VI. Підсумок заняття.

Керівник гуртка. Як би ви оцінили свою роботу сьогодні за допомогою народних приказок: Землю красить сонце, а людину праця.
Гуртківці. Кому робота служить, той ні про що не тужить.
Краще добре робити, ніж гарно говорити.
Молодці! Правильно розумієте прислів’я.
- А яку користь приносять птахи?
- А ще, діти, птахи вчать нас любити свою домівку, свою Батьківщину. Як? Послухайте вірш.

           Що сказав мені лелека
          Довгу зиму жив лелека
          У далекій стороні.
          А тепер вернувсь здалека
          І таке сказав мені:
          - У краю тім – вічне літо
          І нема снігів, зими.
          Та свою країну, діти,
          Найщиріше любим ми.
           -І ви любіть свою Батьківщину,
          Свою рідну Україну!
          І пташкам допомагайте,
          Взимку їх оберігайте.

Домашнє завдання: обметати тканину; підготувати для набивання нитки відповідних кольорів

Додаток 1

Додаток 2
Технологічна  карта
Тема. Набивання панно «Лелека у лузі».
Мета. Познайомити дітей з народним символом – лелекою. Навчити їх чітко переносити малюнок на тканину за допомогою копіювального паперу. Розвивати навички дітей з техніки набивання килимковою голкою. Створити атмосферу емоційного піднесення. Виховувати інтерес, любов та повагу до улюбленого птаха українців. Виховувати старанність, акуратність.



Комментариев нет:

Отправить комментарий