Виготовлення панно "Ялинка в гості йде до нас"


Мета. Збагатити знання дітей про рідну природу, визначити засоби виразності, що відповідають створюваному образу (засобом колірної характеристики, контрастного фону). Розвивати техніку набивання нитками. Виховувати позитивне ставлення до праці, художній смак.
Методи: словесні, наочні і практичні.
Методи виховання:переконання, емоційний вплив, стимулювання.
Тип заняття: формування практичних умінь та навичок.
Форма заняття: групове.
Обладнання: демонстраційний матеріал (фотографії робіт видатних пейзажистів: І.Шишкіна, М. Глущенка, І.Марчука, зразок малюнка по темі); п’яльця, набивальні голки, швейні голки, ножиці, гольник.

Хід заняття
І. Організація дітей.
Добрий день, в добрий час!
Рада, діти, бачить вас!
Часу гаяти не варто – 
Руки покладіть на парти.
Час настав взятися до справ!
ІІ. Підготовка робочих місць. Чергові доповідають про готовність до заняття.
ІІІ. Вступна бесіда. Повідомлення теми та навчальної мети заняття.
Керівник гуртка.

        Зима.
        Розгулялась хуга,
        Стука вітер в стіни,
        Нагинає туго
        До землі ялини.

        А в шибки сніжинки
        З вітром б’ються,
        Тануть і сльозинки
        Вниз прозоро ллються.

         У віконні рами
         Б’є сніжинок зграя,
         Й танучи сльозами
         По шибках стікає.
                         С.Єсенін
Керівник гуртка. Діти, за що ви любите зиму?
- Звичайно, не можна не любити пухнастий сніг, прозорий лід, зелену ялинку.
Під Новий рік стільки ялинок стоїть у наших домівках, радуючи дітей і дорослих. Хочу розповісти вам про звичай голландців. Ялинки вони  купують під новорічне свято з корінням, щоб знову можна було їх посадити. А самі ялинки після свята висаджуються на заздалегідь підготовлені ділянки. Можливо і  в нас колись  приживеться цей добрий звичай.
 Однією з новорічних традицій є прикрашання ялинки. Ялинка вважалася священним деревом, і тому люди на ній у лісі під Новий рік розвішували подарунки для духів, щоб зробити їх добрішими. На зелені гілочки підвішували яблука, яйця, горіхи, а згодом почали прикрашати ялинку в оселі. На ній розвішували різні іграшки та гірлянди. Саме сьогодні ми будемо набивати панно «Ялинка в гості йде до нас».
(Керівник гуртка разом з дітьми розглядає малюнки видатних пейзажистів, діти роблять опис.)
- Діти, вашим домашнім завданням  було підготувати вірші, загадки, прислів’я про зиму та ялинку. 
(Відповіді дітей.)
     Загадка
Я падаю на ваші хати,
Я білий-білий, волохатий,
Я прилипаю вам до ніг
І називаюсь просто (сніг).
Ялинка
Висока – до самої стелі – 
Зелена, струнка, чепурна,
Один лише раз до оселі
Щороку приходить вона.
Її проводжаючи, діти
Із жалем говорять щораз:
- Чому ти, ялинко, так рідко
У гості приходиш до нас?
                 П.Ребро
Ялинка
Що за гостя в нас така:
І зелена, і струнка,
Сяє зірка угорі,
На гіллячках ліхтарі,
І ростуть на ній не шишки,
А цукерки і горішки?
                       Г.Демченко

Прислів’я:
Багато снігу – багато хліба;
сніг на землі – хліб на столі;
грудень снігом тішить, але вухо і морозом рве.

Перший сніг
Білий сніг пухнатий
Падає, кружляє
І на землю тихо
Стелиться, лягає.
І на ранок поле
Білим-білим стало,
Ніби пеленою 
 Все його заслало.
Темний ліс накрила
Шапка-чарівниця,
І деревам нині
Ще солодше спиться.
 Дні такі короткі,
Світить сонце мало.
Ось прийшли морози,
І зима настала.            
                   (І.Суриков)
ІV. Самостійна практична робота гуртківців (підготовка тканини, перенесення малюнка на тканину за допомогою копіювального паперу, набивання контурів малюнка). Поточний інструктаж. Повторення правил техніки безпеки.
Фізкультхвилинка

               По секрету вам скажу:
               З фізкультурою дружу!
               Вмію гарно підтягатись,
               Низько-низько нахилятись,
               Вліво-вправо повернусь,
               Знов присяду, нахилюсь.
               Розім’ятись я не проти…
               І скоріше до роботи!

( Під час практичної роботи керівник гуртка проводить гру «Додай слово».)

             От випав сніг. Яка обнова!
             Зима тоді така…(чудова)
             Міста чистенькі, білі села – 
             Зима і радісна й…(весела)
             Кружляють вальс сніжинки ніжні,
             Зима пухка і …(білосніжна)
             Вона буває і серйозна:
             Суха і вітряна й…(морозна)
             А як насуне хмара сива,
             Зима по-своєму…(красива)
              А вранці іній – то обнова!
              Яка зима у нас…(казкова)
              Білок від інію не видно,
              Тоді вона, звичайно…(срібна)
              Зима буває вередлива,
              То часом добра, то…(сварлива)
              Яка ж зима? Яка вона?
              Вона весела і…(сумна).

Керівник гуртка. Діти, які казки про зиму ви знаєте? («Снігова Королева», «Снігуронька», «12 місяців», «Морозко», «Умка»).
- Чим є сніг для рослин, тварин? (Шубою, кожухом, покривалом, ковдрою, периною, захисником, рятувальником, ліжком, постіллю, подушкою, хустиною).
- Як може лежати сніг? (Гіркою, хвилями, заметом, горою, наметом, кучугурою).
- Сніг це добре чи погано? (Добре: очищає повітря, прикрашає природу, дає розваги дітям, захищає рослин від морозу, дає вологу землі, ховає тетерів, куріпок від морозу. Погано: тваринам важко ходити по глибокому снігу, важко добувати їжу птахам, уповільнює рух транспорту).
V. Заключний інструктаж. Перевірка та оцінювання учнівських робіт. 
Керівник гуртка. Діти, залишайтесь завжди веселими і здоровими в будь-яку пору року. На все добре.

Додаток 1
Технологічна  карта
Тема. Набивання панно: «Ялинка в гості йде до нас».
Мета. Збагатити знання дітей про рідну природу, визначити засоби виразності, що відповідають створюваному образу (засобом колірної характеристики, контрастного фону). Розвивати техніку набивання нитками. Виховувати позитивне ставлення до праці, художній смак.
Додаток 2
Зразок малюнка

Додаток 3
Фотографії робіт відомих пейзажистів



 



Комментариев нет:

Отправить комментарий